Нормативні документи


КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ (ВИХОВАНЦІВ) У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
1. Ці  Критерії  визначають  загальні  підходи  до визначення рівня навчальних досягнень учнів  (вихованців)  (далі  -  учні)  у системі  загальної  середньої освіти та встановлюють відповідність 
між вимогами до знань,  умінь і навичок учнів та показником оцінки в балах відповідно до рівнів навчальних досягнень. 
2. Ці   Критерії   реалізуються   в  нормах  чотирьох  рівнів досягнень: початковий,  середній,  достатній,  високий (додатки  1 та 2).
Перший рівень  -   початковий.   Відповідь   учня   (учениці) фрагментарна,  характеризується початковими уявленнями про предмет вивчення.
Другий рівень - середній.  Учень (учениця) відтворює основний навчальний  матеріал,  виконує  завдання   за   зразком,   володіє елементарними вміннями навчальної діяльності.
Третій рівень  -  достатній.  Учень  (учениця)  знає  істотні ознаки  понять,  явищ,  зв'язки  між  ними,  вміє пояснити основні закономірності, а також самостійно застосовує знання в стандартних 
ситуаціях, володіє     розумовими     операціями    (аналізом, абстрагуванням,  узагальненням  тощо),   вміє   робити   висновки, виправляти  допущені помилки.  Відповідь учня (учениці) правильна, 
логічна, обґрунтована, хоча у ній бракує власних суджень.
Четвертий рівень   -   високий.   Знання   учня  (учениці)  є глибокими, міцними, системними; учень (учениця) вміє застосовувати їх  для виконання творчих завдань,  його (її) навчальна діяльність 
позначена  вмінням  самостійно  оцінювати  різноманітні  ситуації, явища, факти, виявляти і відстоювати особисту позицію.
Кожний наступний  рівень  вимог  вбирає  в  себе  вимоги   до попереднього, а також додає нові.
3. За  цими  Критеріями  оцінювання  здійснюється  у  процесі повсякденного вивчення  результатів  навчальної  роботи  учнів  на уроках  і  вдома,  а  також  за  результатами перевірки навчальних 
досягнень  учнів:  усної,  зокрема   індивідуальне,   групове   та фронтальне опитування; письмової, зокрема самостійні та контрольні роботи,  тестування;  графічної,  зокрема  робота  з   діаграмами, 
графіками,   схемами,   контурними  картами;  практичної,  зокрема виконання різних видів експериментальних досліджень та  навчальних проектів, робота з біологічними об'єктами, виготовлення виробів.
При визначенні рівня навчальних досягнень учнів враховуються:
  • характеристики відповіді: правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність;
  • якість знань;
  • сформованість загальнонавчальних  та   предметних   умінь   і навичок;
  • рівень володіння розумовими операціями:  вміння  аналізувати, синтезувати,  порівнювати,  класифікувати,  узагальнювати,  робити висновки тощо;
  • вміння виявляти  проблеми  та  розв'язувати  їх,  формулювати гіпотези;
  • самостійність оцінних суджень.
4. Обов'язковому  оцінюванню  підлягають навчальні досягнення учнів  з  предметів  інваріантної  складової   навчального   плану закладу.
У першому класі дається словесна характеристика знань,  умінь і навичок  учнів.  У  наступних  класах оцінювання здійснюється за 12-бальною   системою  (шкалою)  і  його  результати  позначаються цифрами  від  1  до 12.  За рішенням педагогічної ради навчального закладу може надаватися словесна  характеристика  знань,  умінь  і навичок учнів другого класу.
У випадку невідповідності  рівня  навчальних  досягнень  учня (учениці) цим Критеріям позначається "не атестований".
Особливості оцінювання   навчальних   досягнень    дітей    з особливими  освітніми  потребами  здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства. 
5. Заклад  може  використовувати  інші   системи   оцінювання навчальних  досягнень  учнів  за  погодженням з місцевими органами управління освітою.  При цьому оцінки з  навчальних  предметів  за семестри,   рік,   результати   державної   підсумкової  атестації переводяться у бали відповідно до цих Критеріїв.
До інших   систем   оцінювання  може  відноситися  рейтингова система,  яка сприяє формуванню ключових компетентностей і створює можливості для:
  • підвищення мотивації учнів до самонавчання та самооцінювання;
  • розширення можливості  в індивідуальній підготовленості учнів на кожному етапі навчального процесу;
  • підвищення об'єктивності    оцінювання   не   лише   протягом навчального року, а й за весь період навчання;
  • градації значущості  балів,  які  отримують учні за виконання різних видів робіт (самостійна робота,  підсумкова робота,  творча робота,    олімпіади,    виставки,    конкурси    творчих   робіт,
  • науково-дослідні  й  художні   проекти,   діяльність   в   органах учнівського самоврядування, у соціально-корисних проектах тощо).
З метою оцінювання індивідуальних досягнень учнів  може  бути використаний метод оцінювання портфоліо.
Портфоліо -  це   накопичувальна   система   оцінювання,   що передбачає  формування  уміння  учнів  ставити  цілі,  планувати і організовувати власну  навчальну  діяльність;  накопичення  різних 
видів  робіт,  які  засвідчують  рух  в  індивідуальному розвитку; активну  участь  в  інтеграції  кількісних   і   якісних   оцінок; підвищення ролі самооцінки.
Таке оцінювання передбачає визначення критеріїв для включення учнівських  напрацювань  до  портфоліо;  форми  подання матеріалу; 
спланованість оцінного процесу;  елементи самооцінки з  боку  учня тощо.
Впровадження рейтингової   системи   оцінювання   та   методу оцінювання  -  портфоліо  здійснюється  з урахуванням рекомендацій МОНмолодьспорту.
КРИТЕРІЇ 
оцінювання навчальних досягнень учнів основної й старшої школи
 Рівні навчальних
досягнень
Бали 
 Вимоги до знань, умінь і навичок учнів
 І. Початковий
 1
Учні розрізняють об'єкти вивчення 
 І. Початковий 
 2
Учні відтворюють незначну частину навчального матеріалу, мають нечіткі уявлення про об'єкт вивчення
 І. Початковий
 3
Учні відтворюють частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконують елементарні завдання 
 II. Середній
 4
Учні з допомогою вчителя відтворюють основний навчальний матеріал, можуть повторити за зразком певну операцію, дію
 II. Середній
 5
 Учні відтворюють основний навчальний матеріал, здатні з помилками й неточностями дати визначення понять,сформулювати правило
 II. Середній
 6
Учні виявляють знання й розуміння основнихположень навчального матеріалу. Відповіді їх правильні, але недостатньо осмислені. Вміють застосовувати знання при виконанні завдань за зразком
 III. Достатній
 7
Учні правильно відтворюють навчальний матеріал, знають основоположні теорії і факти, вміють наводити окремі власніприклади на підтвердження певних думок, частково контролюють власні навчальні дії
 III. Достатній
 8
Знання учнів є достатніми. Учні застосовують вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагаються аналізувати, встановлювати найсуттєвішізв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролюють власну діяльність. Відповіді їх логічні, хоч і мають неточності 
 III. Достатній
 9
Учні добре володіють вивченим матеріалом, застосовують знання в стандартних  ситуаціях, уміють аналізувати й систематизувати інформацію, використовують загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією 
 IV. Високий
 10
Учні мають повні, глибокі знання, здатні використовувати їх у практичній     діяльності, робити висновки, узагальнення
 IV. Високий
 11
Учні мають гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовують їх у різних ситуаціях, уміють знаходити інформацію та аналізувати її, ставити і розв'язувати проблеми 
 IV. Високий
 12
Учні мають системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм,   усвідомлено використовують їх у стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміють самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення
_____________________________
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 13.04.2011  N 329 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 р. за N 566/19304
  



ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ВИХОВНОЇ РОБОТИ
1.     Правове виховання
Правове виховання спрямоване на формування правової культури – виховання поваги до прав і свобод людини, виховання поваги до батьків, старших, оволодіння знаннями і дотримання законів України.
2.     Родинне виховання
Родинне виховання – запорука доброго розвитку не лише окремої особистості, але й українського народу. Родинне виховання ґрунтується на тісній співпраці батьків з педагогічним колективом школи.

3.     Трудове виховання:
Трудове виховання –прищеплює працелюбність і шанобливе ставлення до праці, формувати творчий підхід до вибору майбутньої професії, цілеспрямованість, уміння планувати своє життя.

4.      Естетичне виховання.
Естетичне виховання прищеплює дітям естетичні почуття, формує вміння бачити прекрасне і красиве, комічне і трагічне, розвиває художньо-естетичне сприйняття, естетичний смак і оцінювання, виховує естетичні цінності.

5.     Морально-етичне виховання.
Морально-етичне виховання – сприяє розвитку у дітях таких якостей, як доброта, людяність, щирість, повага одне до одного. Учні відкривають для себе незаперечну істину: кожна людина, що приходить у світ, є унікальною особистістю.

6.     Екологічне виховання
Екологічне виховання –передбачає забезпечити підростаюче покоління науковими знаннями про взаємозв’язок природи і суспільства, сформувати розуміння, що природа – першооснова існування людини, а людина – частина природи.

7.      Формування здорового способу життя.
Формування здорового способу життя – має на меті навчити дітей цінувати власне здоров’я і дбати про нього, формувати такий світогляд учнів, що створить у них потребу ведення здорового способу життя.
Система роботи включає в себе організацію шкільного режиму: дотримання у школі гігієнічних норм щодо освітлення, температури повітря, шкільного обладнання, раціонального харчування, загартування; профілактичне медичне обстеження, пропаганду здорового способу життя і включення учнів у різні види спортивно-фізкультурної діяльності.

8.     Розвиток пізнавальної активності
Розвиток пізнавальної активності спрямований на заохочення та підтримання школярів у прагненні здобуття нових знань, розвиток гармонійної, інтелектуально і духовно багатої особистості.
         Встановлено, що формування інтересу, активізація діяльності учнів, тобто інтелектуальне виховання ефективно здійснюється шляхом проведення:
·        предметних олімпіад;
·        виставки дитячих робіт, виконаних у гуртках;
·        урочистих годин по відзначенню кращих учнів, знавців окремих предметів, переможців конкурсів.

9.     Індивідуальна робота з учнями
1.     Робота з активом по питанню організації відзначення іменин;
2.     Бесіди за результатами батьківських зборів;
3.     Бесіди про успішність окремих учнів;
4.     Бесіди про особисту гігієну та зовнішній вигляд;
5.     Бесіди з учнями з неблагополучних сімей;
6.     Індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями про шкідливість нікотину, наркотиків, культуру поведінки;
7.     Індивідуальні бесіди з учнями схильними до правопорушень про поведінку на канікулах;
8.     З’ясування місцеперебування учнів під час канікул;
9.     Індивідуальні бесіди про етичне ставлення до оточуючих, моральність поведінки;
10.   Робота з активом класу по аналізу успішності;
11.    Бесіда з учнями про їх готовність до уроків;
Анкетування.     


У чому полягає педагогічна доцільність колективних творчих справ (КТС) у системі виховної роботи класного керівника?

Колективна творча справа — це вияв життєво-практичної соціальної турботи про поліпшення загального життя, це сукупність певних дій на загальну користь і радість. Тому — це справа, і не, лише справа, а колективна справа, оскільки в її плануванні, підготовці, проведенні, обговоренні беруть участь усі члени колективу. Крім того, це творча справа, оскільки на кожній стадії здійснення усі вихованці разом з вихователем мають змогу виявити свої творчі можливості в пошуку засобів, методів і прийомів, які б забезпечили успіх.
Колективні творчі справи є важливим чинником розв'язання виховних завдань:
1) виховні завдання, які ставляться педагогами, у процесі КТС розв'язуються непомітно: члени колективу визначають ці завдання і вони стають для них вимогами до самих себе;
2) у процесі КТС одночасно розв'язується багато виховних завдань морального, фізичного, трудового, розумового, естетичного рівнів;
3) КТС розвивають у єдності три сторони особистості: пізнавально-світоглядну (знання, переконання, погляди, ідеали), емоційно-вольову (почуття, прагнення, інтереси, потреби), дійову (вміння, навички, здібності, риси характеру);
4) участь вихованців у підготовці та проведенні КТС якнайкраще сприяє їх включенню до активної соціальної діяльності, а отже, створює оптимальні умови для оволодіння соціальним досвідом.
Колективні творчі справи відрізняються між собою передусім пізнавально-практичною спрямованістю на розвиток кожної особистості зокрема і творчого колективу в цілому. Виділяють такі групи КТС: суспільно-політичні, трудові, пізнавальні, художньо-естетичні , спортивно-оздоровчі.
Процес підготовки та проведення колективних творчих справ складається з низки етапів:
1. Попередня робота учителів-вихователів. На цьому етапі визначають виховні завдання КТС. Через бесіду, розповідь педагог має захопити учнів цікавістю, привабливістю, перспективністю майбутньої справи. Тут не може бути менторського тону, не треба нав'язувати вихованцям власної думки щодо теми КТС. Це має бути доброзичлива, зацікавлена, товариська розмова.
2. Колективне планування. Вихованці разом з педагогом складають план майбутньої КТС. При цьому враховують думку певних груп дитячого колективу і окремих вихованців, визначають можливих виконавців тих або тих доручень, обговорюють альтернативні варіанти.
3. Підготовка КТС. Створений проект справи уточнює організаційна група; визначають мікрогрупи, які працюватимуть над виконанням конкретних доручень як складових колективної справи; проводять періодичні обговорення ходу підготовки, переглядають і перевіряють рівень готовності мікрогруп до участі у справі, коригують дії мікрогруп і окремих вихованців. На цьому етапі дуже важливо враховувати інтереси та творчі можливості вихованців, підбадьорювати їх, вселити в них упевненість у власних силах, ознайомити з методами і прийомами виконання тих чи тих завдань. Цей етап є головним, оскільки потребує від кожного члена колективу напруженої діяльності.
4. Проведення КТС. Це — підсумковий етап роботи, на якому кожен член колективу має можливість виявити свої Творчі можливості, показати результати колективної творчої діяльності.
5. Колективні підсумки. Цей етап передбачає ретельний аналіз усього ходу підготовки та проведення КТС з метою позитивної оцінки дій мікрогруп, окремих членів колективу, виявлення утруднень, помилок, які мали місце на всіх етапах, визначення шляхів подолання труднощів і упущень у подальшій роботі.
Колективні творчі справи багаті виховними можливостями. Однак вони можуть бути реалізовані при дотриманні таких умов:
1) послідовності дій при підготовці та проведенні будь-якої КТС, не порушуючи функцій педагога у системі діяльності "вихованці — вихователь";
2) не можна розглядати кожний з видів КТС у "чистому" варіанті. Планування, підготовка і проведення будь-якого виду КТС мають використовувати досвід, методи і засоби в діях, набутих під час попередніх КТС;
3) КТС повинні витупати складовою частиною навчально-виховного процесу в школі;
4) треба підтримувати розвиток стосунків творчої співдружності вихователів і вихованців, спрямованих на спільне розв'язання соціальних завдань та організовувати ці стосунки на рівні педагогічного співробітництва;
5) необхідно розвивати відносини творчої співдружності між вихованцями різних вікових груп з метою збагачення молодших школярів соціальним досвідом вихованців старшого покоління;
6) потрібно створювати оптимальні умови для розвитку творчих можливостей кожного члена колективу, а також творчої співдружності вихованців

 Загальні правила поведінки учнів під час навчально-виховного процесу у загальноосвітніх закладах України
1. ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ
1.1 Учні приходять до школи за 10-15 хвилин до початку занять, чисті охайні, у шкільній формі. При собі повинні мати змінне взуття. У школі дотримуються правил ввічливості, знімають в гардеробі верхній одяг, змінюють взуття і прямують до місця проведення уроку.
1.2 Забороняється приносити до школи та на її територію з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, вибухові або вогненебезпечні предмети і речовини: спиртні напої, наркотики, інші одурманюючі речовини та отрути, газові балончики.
1.3 Не дозволяється без дозволу вчителів йти зі школи і з її території в урочний час. У разі пропуску учбових занять учень повинен надати класному керівнику довідку від лікаря, або записку від батьків (або особи, яка їх заміняє), про причину відсутності на заняттях. Пропускати заняття без поважних причин забороняється.
1.4 Учень до школи приносить необхідні навчальні прилади: книги, зошити, щоденник. Приходить до школи з виконаним домашнім завданням з предметів згідно з розкладом уроків.
1.5 Учень проявляє повагу до старших, піклується про молодших. Учні й педагоги звертаються один до одного шанобливо. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші школярі – молодшим, хлопчики – дівчаткам.
1.6 Поза школою учні поводяться скрізь і всюди так, щоб не осоромити свою честь та гідність, не заплямувати добре ім’я школи.
1.7 Учні бережуть майно школи, надають посильну допомогу в його ремонті, акуратно відносяться як до свого, так і до чужого майна.

2. ПОВЕДІНКА НА ЗАНЯТТЯХ
2.1. Коли вчитель заходить у клас учні встають на знак вітання, сідають після того, як учитель відповість на привітання і дозволить сісти. Так само учні вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час занять.
2.2. Протягом уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших сторонніми розмовами, іграми та іншими справами, які не стосуються уроку. Учбовий час повинен використовуватися учнями тільки для навчальних цілей. За першою вимогою вчителя (класного керівника) необхідно надати свій щоденник. Будь-які записи в щоденниках повинні виконуватися охайно. Після кожного навчального тижня батьки учня ставлять свій підпис у щоденнику. 
2.3. Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен підняти руку і попросити дозвіл у вчителя.
2.4. Якщо учень хоче поставити запитання вчителю або відповісти на запитання вчителя, він піднімає руку. Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголосить про закінчення заняття, учень має право залишити клас. При виході вчителя або іншого дорослого з класу учні встають.

3. ПОВЕДІНКА ДО ПОЧАТКУ, НА ПЕРЕРВАХ І ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ ЗАНЯТЬ
3.1. До початку уроку учень повинен: прибути до кабінету до першого дзвінка; після першого дзвінка з дозволу вчителя увійти до класу і підготуватися до уроку.
3.2. Під час перерви учні зобов’язані: 
- навести чистоту та порядок на своєму робочому місці; 
- вийти з класу; 
- рухаючись коридорами, сходами, триматися правої сторони; 
- підкорятися вимогам працівників школи, черговим учням; 
- допомагати підготувати клас на прохання вчителя до наступного уроку; 
- у разі спізнення на урок постукати у двері кабінету, зайти, привітатися з вчителем, вибачитися за спізнення і попростити дозволу сісти на місце.
3.3. Під час перерв учням забороняється: 
- бігати сходами, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор; 
- штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу для вирішення будь-якої проблеми; 
- вживати непристойні вирази і жести на адресу будь-яких осіб, шуміти, заважати відпочивати іншим; 
- палити в будівлі і на території школи.
3.4. Після закінчення занять учень повинен: отримати одяг з гардеробу, охайно вдягнутися і залишити школу, дотримуючись правил ввічливості.
3.5. Черговий по класу: 
- знаходиться в класі під час перерви та забезпечує порядок у класі, провітрює приміщення;
- допомагає вчителю підготувати клас до наступного уроку; 
- стежить і підтримує відповідні санітарні умови.
3.6. Учні, знаходячись в їдальні: 
- підкоряються вимогам вчителя і працівників їдальні; 
- дотримуються черги при купівлі їжі; 
- проявляють увагу й обережність при отриманні і вживанні гарячих і рідких страв; 
- вживають їжу й напої, придбані в їдальні чи принесені з собою, тільки в їдальні; 
- прибирають за собою столові прибори і посуд після вживання їжі.

4. КІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ 
4.1. Учні не мають права пропускати заняття без поважних причин. 
4.2. Учні не мають права під час знаходження на території школи та при проведенні шкільних заходів скоювати дії, небезпечні для власного життя і здоров’я та оточуючих.
4.3. Учні не мають права знаходитися в приміщенні школи після закінчення учбових занять або позакласних заходів без дозволу працівників школи.


ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ І ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ

ІНСТРУКЦІЯ № 1
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПІШОХОДІВ НА ПРОЇЗНІЙ ЧАСТИНІ ДОРОГИ
1. Пішоходи на проїжджій частині дороги представляють собою найбільшу небезпеку. Невипадково, що близько третини всіх ДТП складають наїзди на пішоходів.
2. Забороняється вибігати і перебігати проїжджу частину дороги перед рухомим автомобілем.
3. Безпечним є рух пішоходів по узбіччю.
4. Поза населеними пунктами, де зазвичай ТЗ рухаються з відносно високою швидкістю, пішоходи повинні йти назустріч по узбіччю або по краю проїжджої частини.
5. Для зниження небезпеки руху пішоходів по проїзній частині в темну пору доби або в умовах недостатньої видимості рекомендується користуватися світловідбиваючими пов'язками.
6. Організовані колони дітей повинні рухатися організовано, не більш ніж по 4 людини, в ряду по правій стороні проїжджої частини. Колона на рівні лівого її краю повинна позначатися супроводжуючими з червоними прапорцями, а в темний час доби з запаленими ліхтарями.
Техніка безпеки життя при русі пішки по дорозі.
1. Небезпека представляє рух поза населеними пунктами  поодинці. Намагайся ходити в супроводі вчителя або групою з іншими дітьми.
2. При наближенні автомобіля зійди з дороги на її узбіччя.
3. Не сідай в машину до незнайомих і малознайомих людей.
4. Попередь про свій відхід класного керівника або чергового вчителя, подзвони батькам, повідом їм про своє пересування.
5. Пам'ятай: твоя безпека - в твоїх руках. Будь уважним на дорозі.


ІНСТРУКЦІЯ № 2

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ І ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ
ПРИ ПЕРЕСУВАННІ В АВТОБУСІ

1. Забороняється наближатися до рухомого автобуса до повної його зупинки.
2. При посадці в салон вести себе спокійно, не поспішати і не штовхатися.
3. Необхідно пропустити вперед молодших.
4. Не займати по можливості перші місця, залишити їх для супроводжуючих учителів.
5. У салоні поводитися дисципліновано, не вставати з місць, не кричати.
6. Забороняється робити будь-які позначки авторучкою (або іншими засобами або ріжучими предметами) на оббивці крісел.
7. Забороняється самостійно відкривати вікна і люки, висовуватися в них; витирати вікна шторами.
8. Якщо жарко - попроси про це супроводжуючого вчителя.
9. Вставай з місця тільки після повної зупинки автобуса.
10. Забороняється залишати після себе сміття: обгортки, огризки.
11. Бруд і сніг з одягу і взуття спробуй максимально видалити до посадки в автобус.
12. Обходити  автобус необхідно спереду.

ІНСТРУКЦІЯ № 3
ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ І ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ
УЧНІВ НА ОСІННІХ КАНІКУЛАХ

1. Необхідно бути обережним, уважним на вулиці, при переході дороги; дотримуватися правил дорожнього руху.
2. Дотримуватися правил техніки безпеки при прогулянках в лісі, на річці.
2.1. Забороняється розпалювати багаття.
2.2. Не купатися в холодну пору.
2.3. Бути обережними при відвідуванні лісового масиву.
2.4. Забороняється вживати в їжу малознайомі і незнайомі гриби і ягоди.
3. Необхідно дбати про своє здоров'я; проводити профілактичні заходи проти грипу і застуди.
4. Бути обережним при контакті з електричними приладами, дотримуватися техніки безпеки при включенні і виключенні телевізора, електричного праски, чайника і т.д.
5. Дотримуватися техніки безпеки при користуванні газовими приладами.
6. Дотримуватися часового режиму при перегляді телевізора і роботі на комп'ютері.
7. Дотримуватися техніки безпеки при роботі з колючими, ріжучими інструментами.
8. Бути обережним у поводженні з домашніми тваринами.
9. Забороняється перебувати на вулиці без супроводу дорослих у літній час після 22.00, в зимовий - після 21.00 години.

ІНСТРУКЦІЯ № 4
ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ І ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ ПІД ЧАС ЗИМОВИХ КАНІКУЛ

1. Необхідно бути обережним, уважним на вулиці, при переході дороги; дотримуватися правил дорожнього руху.
2. Дотримуватися правил техніки безпеки під час прогулянки в лісі, на річці:
2.1. Забороняється розпалювати багаття. 
2.2. Бути обережним на льоду. При недостатній товщині до 15 см не виходити на лід.
2.3. Необхідно обережно поводитися з лижами, ковзанами, санками.
2.4. При дуже низькій температурі повітря не виходити на прогулянку, щоб уникнути обмороження шкіри.
3. Необхідно дбати про своє здоров'я; проводити профілактичні заходи проти грипу і застуди.
4. Бути обережним при контакті з електричними приладами, дотримуватися техніки безпеки при включенні і виключенні телевізора, електричного праски, чайника і т.д.
5. Дотримуватися техніки безпеки при користуванні газовими приладами.
6. Дотримуватися часового режиму при перегляді телевізора і роботі на комп'ютері.
7. Бути обережним у поводженні з домашніми тваринами.
8. Забороняється перебувати на вулиці без супроводу дорослих після 21.00 години.

ІНСТРУКЦІЯ № 5
ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ І ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ ПІД ЧАС ВЕСНЯНИХ КАНІКУЛ

1. Необхідно бути обережним, уважним на вулиці, при переході дороги; дотримуватися правил дорожнього руху.
2. Дотримуватися правил техніки безпеки при прогулянках в лісі, на річці:
2.1. Забороняється розпалювати багаття.
2.2. Не наближатися до річок, бути обережними під час танення снігів, паводків.
3. Необхідно дбати про своє здоров'я; проводити профілактичні заходи проти грипу і застуди.
4. Бути обережним при контакті з електричними приладами, дотримуватися техніки безпеки при включенні і виключенні телевізора, електричного праски, чайника і т.д.
5. Дотримуватися техніки безпеки при користуванні газовими приладами.
6. Дотримуватися часового режиму при перегляді телевізора і роботі на комп'ютері.
7. Бути обережним у поводженні з домашніми тваринами.
9. Забороняється перебувати на вулиці без супроводу дорослих після 21.00 години в зимовий час і 22.00 - в літній.



ІНСТРУКЦІЯ № 6
ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ І ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ ПІД ЧАС ЛІТНІХ КАНІКУЛ

1. Необхідно бути обережним, уважним на вулиці, при переході дороги; дотримуватися правил дорожнього руху.
2. Дотримуватися правил техніки безпеки при прогулянках в лісі, на річці:
2.1. Забороняється розпалювати багаття.
2.2.Купаться тільки у відведених спеціально для цього місцях і в теплу пору.
2.3. Не вживати в їжу незнайомі гриби і ягоди.
3. Необхідно дбати про своє здоров'я.
4. Бути обережним при контакті з електричними приладами, дотримуватися техніки безпеки при включенні і виключенні телевізора, електричного праски, чайника і т.д.
5. Дотримуватися техніки безпеки при користуванні газовими приладами.
6. Дотримуватися часового режиму при перегляді телевізора і роботі на комп'ютері.
7. Бути обережним у поводженні з домашніми тваринами.
8. Забороняється перебувати на вулиці без супроводу дорослих після 22.00 години.
9. Необхідно вести активний відпочинок, який відповідає нормам ЗСЖ. 

ІНСТРУКЦІЯ № 7
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ І ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ У ВИЗНАЧЕНИЙ ЧАС
Дана інструкція призначена для учнів, щоб уникнути нещасного випадку.

Учням забороняється:
1. Приносити з собою в школу колючі та ріжучі предмети.
2. Без дозволу брати речі однокласників: одяг, шкільне приладдя.
3. Під час уроку перебувати поза межами класного приміщення.
4. Йти за межі шкільної території без дозволу вчителя і класного керівника.
5. Вибігати на проїжджу частину.
6. Шуміти, бігати, кричати в коридорі під час уроку.
7. Самостійно відкривати вікна в класі і висовуватися з них.
8. Відкривати крани з водою.

                                              















Немає коментарів:

Дописати коментар